A közterület-felügyelet képzési tervének következő lépcsőfoka a kommunikációs technikák továbbfejlesztése. Míg a legutóbbi továbbképzés az ügyfélszolgálat munkatársait és a diszpécsereket érintette, a mai napon a közterületen szolgálatot teljesítő állomány számára szerveztünk egy napos kommunikációs tréninget.
A továbbképzés célja az intézkedési kultúra fejlesztése és a különböző konfliktuskezelési technikák elsajátítása.
A mindenkori intézkedéskultúra nagy szerepet játszik nem csak az intézkedő közterület-felügyelő, hanem az egész szervezet megítélésében. Emiatt fontos, hogy a közterületen szolgálatot teljesítő kollégák viselkedése, kommunikációja, szakmai felkészültsége minden szituációban megállja a helyét.
A jó kommunikáció egy kedvezőtlen helyzetet is képes elfogadhatóvá tenni, ha az intézkedő felügyelő azt megfelelően tudja előadni. Ennek elsajátítása érdekében tanulmányozták a
- konfliktusok kialakulását, típusait
- konfliktuskezelési stílusokat
- a problémamegoldó beszélgetések menetét
- konfliktuskezelő technikákat
- konkrét munkahelyi konfliktusok elemzésére is sor került.
Reméljük, hogy a kollégáink által elsajátított ismeretek a mindennapok során is hasznosnak bizonyulnak és munkájukba beépítve hatékonyabbá teszi az ügyfelekkel folytatott kommunikációt még a konfliktusokkal terhelt helyzetekben is.