Kommunikációs tréning II.

A közterület-felügyelet képzési tervének következő lépcsőfoka a kommunikációs technikák továbbfejlesztése. Míg a legutóbbi továbbképzés az ügyfélszolgálat munkatársait és a diszpécsereket érintette, a mai napon a közterületen szolgálatot teljesítő állomány számára szerveztünk egy napos kommunikációs tréninget.

A továbbképzés célja az intézkedési kultúra fejlesztése és a különböző konfliktuskezelési technikák elsajátítása.

A mindenkori intézkedéskultúra nagy szerepet játszik nem csak az intézkedő közterület-felügyelő, hanem az egész szervezet megítélésében. Emiatt fontos, hogy a közterületen szolgálatot teljesítő kollégák viselkedése, kommunikációja, szakmai felkészültsége minden szituációban megállja a helyét.

A jó kommunikáció egy kedvezőtlen helyzetet is képes elfogadhatóvá tenni, ha az intézkedő felügyelő azt megfelelően tudja előadni. Ennek elsajátítása érdekében tanulmányozták a

  • konfliktusok kialakulását, típusait
  • konfliktuskezelési stílusokat
  • a problémamegoldó beszélgetések menetét
  • konfliktuskezelő technikákat
  • konkrét munkahelyi konfliktusok elemzésére is sor került.

Reméljük, hogy a kollégáink által elsajátított ismeretek a mindennapok során is hasznosnak bizonyulnak és munkájukba beépítve hatékonyabbá teszi az ügyfelekkel folytatott kommunikációt még a konfliktusokkal terhelt helyzetekben is.